شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

از هر شش فایروال در جهان تنها یکی درست عمل می‌کند

فايروال

شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۳:۰۰


از هر شش فایروال محبوب در جهان که برای حفاظت از رایانه ها و شبکه های رایانه ای در برابر تبادل اطلاعات مخرب و مشکوک استفاده می شوند، تنها یکی قادر به انجام این وظیفه به طور صحیح است.<BR> <BR>

وایمکس نیوز به نقل از آی دی جی - نتایج یک تحقیق که توسط موسسه NSS Labs انجام شده حاکی است اکثر فایروال های پرکاربرد جهان در برابر سواستفاده از پروتکل TCP/IP برای نفوذ به رایانه ها آسیب پذیرند و مقاومت مناسبی ندارند.
بررسی یک ساله فایروال های یاد شده نشان می دهد که اکثریت قاطع آنها در برابر انواع حملات مانند TCP Split Handshake به شدت آسیب پذیر هستند.
از جلمه فایروال های مشهور آسیب پذیر از نظر این شرکت می توان به ASA 5585 شرکت سیکو، Fortigate 3950B متعلق به Fortinet ، SRX 5800 ساخت Juniper، PA-4020 محصول Palo Alto Networks و E8500 محصول Sonicwall اشاره کرد.
فایروال ها 25 سال است که به طور مداوم از سوی شرکت ها و موسسات تجاری و اداری برای حفظ امنیت اطلاعات به کار گرفته می شود و انتشار این گزارش نگران کننده نشان می دهد شرکت های تولیدکننده این محصول باید تلاش جدی تری برای به روزرسانی تولیدات خود انجام دهند.

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو